2020 YKS EK YERLEŞTİRME İLE ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA PROGRAMLARINA YERLEŞEN ADAYLARIN
KESİN KAYIT ve DERS KAYIT İŞLEMLERİ
Özel Güvenlik ve Koruma Normal Öğretim ve İkinci Öğretim Programlarına ek yerleştirmeyle yerleşen öğrencilerimizin hem okulumuza kesin kayıtları hem de öğrenime başlayabilmek için yapacakları ders kayıtları 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında yapılacaktır. Bu tarihlerden sonra herhangi bir kayıt işlemi yapılmayacaktır.
Aday öğrencilerimiz kesin kayıtlar hakkında bu duyuru metninde ifade edilmemiş hususlarla ilgili olarak bilgi almak için 0384 228 10 00 / 26018, 26017, 26001 veya 0 384 511 56 76 numaralı telefonları arayabilirler.
Kesin Kayıt İşlemleri
Kesin Kayıt İçin İstenen Belgeler:
- Kayıt Başvurusu Dilekçesi (dilekçe için tıklayınız)
- Tam teşekküllü bir devlet hastanesinden alınacak “Silahlı / Silahsız Özel Güvenlik Görevlisi Olur” ibareli heyet sağlık raporunun aslı.
- Bu rapor 5188 sayılı Kanun’a ilişkin Yönetmeliğin 18.maddesi gereğince mutlaka Göz, KBB, Nöroloji ve Psikiyatri muayenelerini içermeli ve yeni tarihli olmalıdır.
- “Silahlı / Silahsız Özel Güvenlik Görevlisi Olur” ibaresi bulunmayan raporlar kesinlikle kabul edilmeyecektir.
- Devlet hastanelerinde sağlık raporları için heyetler belirli günlerde (haftanın bir ya da iki gününde) toplanmakta ve raporlar heyete girildikten birkaç gün sonra onaylanmaktadır. Bu nedenle hastaneye heyet raporu için yapılacak başvurunun yukarıda belirtilmiş olan kayıt tarihleri dikkate alınarak yapılması önemlidir. Kayıt günlerini kaçırmamaları için öğrencilerimizin tarihleri dikkatlice planlamaları ve sağlık raporu için hemen (05 Ekim 2020 Pazartesi günü sabah erkenden) başvurmaları yararlı olacaktır.
- Adlî Sicil Kaydı Belgesi (e-devletten alınabilir).
- Lise Diploması (Asıl).
Kesin Kayıt ve Ders Kayıtları Tarihleri
05-09 Ekim 2020
Özel Güvenlik ve Koruma Normal Öğretim ve İkinci Öğretim Programlarına yerleşen öğrencilerimizin kesin kayıtları diğer programlara yerleşen öğrenciler için olduğu gibi e-devlet üzerinden yapılamamaktadır. Normal koşullarda öğrencilerimiz kayıtlarını yaptırabilmek için okula şahsen başvururlar. Ancak küresel salgın nedeniyle bu yıl şahsen başvuru yapma zorunluluğu uygulanmayacaktır. Öğrencilerimiz yukarıda belirtilen dört (4) belgenin asıllarını mutlak surette teslim etmek şartıyla 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında şu iki yöntemden birini tercih ederek kesin kayıtlarını gerçekleştirebilirler:
KAYIT İÇİN BİRİNCİ YÖNTEM:
Elektronik Posta Atmak ve Ayrıca Belgelerin Asıllarını Kargoyla/Postayla Göndermek
Bu yöntemi tercih edecek olan öğrencilerimiz hem e-posta atacak hem de belgelerini postayla/kargoyla göndereceklerdir. E-posta gönderimi, öğrencilerimizin kayıt yapma isteklerinin öğrenilmesi ve takip edilebilmesi açısından önemli görülmektedir. Öğrencilerimiz öncelikle kesin kayıt için istenen yukarıdaki belgeleri tarayıcıda taratarak, telefon ile fotoğraflarını çekerek veya farklı bir yöntem kullanarak dijital ortama aktarmalı, dilekçeyi de imzalayıp dijital ortama aktardıktan sonra tüm belgeleri e-postanın ekinde avanosmyo@nevsehir.edu.tr adresimize göndermelidir. E-postada “kayıt için istenen evrakların e-postanın ekinde olduğunu, ancak belgelerin asıllarının postayla/kargoyla gönderileceğini, postayla/kargoyla gönderilmemesi halinde ders kaydının yapılmayacağını bildiklerini” yazacaklardır. Öğrencilerimiz e-postanın ulaşıp ulaşmadığını teyit etmelidirler. Bunun için 0384 228 10 00 / 26018, 26017, 26001 veya 0 384 511 56 76 numaralı telefonları arayabilirler.
Kesin kayıt için istenen belgelerin e-posta olarak gönderilmesi kesin kaydın yapılması için yeterli değildir. Kesin kayıt için istenen belgelerin asılları (dilekçe hariç) şeffaf bir dosya içerisinde postayla/kargoyla (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu Cumhuriyet Mahallesi Kapadokya Caddesi Nu:49 50500 Avanos/Nevşehir) adresine gönderici ödemeli olmak şartıyla mutlaka gönderilmelidir. Kesin kayıt için istenen belgelerin sadece e-posta ile gönderilip postayla/kargoyla gönderilmemesi, belgelerin gerekli şartları taşımaması (asıl belge olmaması, “Silahlı / Silahsız Özel Güvenlik Görevlisi Olur” ibaresi bulunmaması, kullanılamayacak derecede yıpranmış olması vb.) ya da belgelerin 09 Ekim 2020 günü saat 17.00’ye kadar öğrenci işleri birimine ulaşmaması gibi hallerde öğrencilerimizin kesin kayıtları yapılmayacaktır. Belgelerini bu yöntemle gönderen öğrencilerimiz yukarıda verilen telefon numarasından öğrenci işleri birimini arayarak kesin kayıtlarının tamamlanıp tamamlanmadığını teyit etmelidirler.
Belgelerinin en geç 09 Ekim 2020’de teslim edilemeyebileceğini düşünen öğrencilerimiz kayıt için önerilen ikinci yöntemi kullanabilirler.
KAYIT İÇİN İKİNCİ YÖNTEM:
Avanos Meslek Yüksekokulu’nun Öğrenci İşleri Birimi’ne Şahsen Veya Noterden Vekâlet Verilmiş Olan Kişilerle Başvurarak Belgelerin Asıllarını Teslim Etmek
Öğrencilerimiz maske takmak ve mesafe kurallarına uymak şartıyla (Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu Cumhuriyet Mahallesi Kapadokya Caddesi Nu:49 Avanos/Nevşehir) adresine şahsen veya yasal vekilleriyle başvurarak kayıtlarını yapabilirler. Bu yöntemle başvuru yapacak olan öğrencilerimiz kayıt için istenen belgelerden dilekçe haricindekilerin asıllarını şeffaf bir dosya içerisinde görevli memurlara elden teslim edeceklerdir. Kayıt yaptırmak için bizzat gelecek olan öğrencilerimiz HES kodu alarak gelmelidirler. HES Kodu kontrolleri esnasında riskli olduğu tespit edilen öğrencilerimizin ve beraberlerindeki kişilerin okulumuza girişine izin verilmeyecektir.
09 Ekim 2020 günü saat 17.00’ye kadar belgelerinin asıllarını okula kargoyla ya da şahsen teslim etmemiş olanların kayıtları, programa yerleştirilmiş olsalar bile, kesinlikle yapılmayacaktır. Postadaki/kargodaki gecikmeler, kayıplar vb. ise mazeret olarak kabul edilmeyecektir. Öğrencilerimiz belgelerinin teslim edilip edilmediğini, kayıtlarının görevli memurlar tarafından tamamlanıp tamamlanmadığını takip etmekle yükümlüdür.
2020-2021 Akademik Yılı’nın güz döneminde dersler 05 Ekim 2020 tarihinde başlayacak ve uzaktan öğretim yoluyla yapılacaktır. Bu konuda hem Meslek Yüksekokulumuzun hem de üniversitemizin web sitesinde yapılmış olan duyuruları dikkatle inceleyiniz.
Ders programları web sitemizde yayımlanmıştır. Kesin kayıtlarını yapan öğrencilerimiz derslere başlayabilmek için ders kayıtlarını da yapmalıdırlar. Ders kayıtlarını yapmayan öğrenciler derslere ve sınavlarına katılamazlar.
Ders Kayıt İşlemleri
2020-2021 Akademik Yılı Güz Dönemi için Ders Kayıt İşlemleri 2020 YKS Ek Yerleştirmeyle yerleşen öğrencilerimiz için 05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında Öğrenci Bilgi Sistemi (https://ubs.nevsehir.edu.tr/) üzerinden yapılacaktır.
İkinci üniversite okuyan öğrencilerimiz katkı paylarını, İkinci Öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini Ders Kayıt Haftası’nda (05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında) ödemelidirler. Ödemeler Ziraat Bankası şubelerinden ya da ATM’lerde anlaşmalı üniversiteler kısmından T.C. Kimlik Numarası yazarak yapılabilir. Bu konuda Üniversitemizin ve Meslek Yüksekokulumuzun web sitesinde kısa bir süre önce yapılmış olan duyurulara lütfen bakınız. Ödemelerin yapılmaması halinde ders kayıt işlemleri tamamlanmış olmayacaktır. Öğrencilerimiz, ödemeleri gereken tutarlar aşağıdaki tabloda görülmektedir.
2020-2021 GÜZ DÖNEMİ KATKI PAYI (1.Taksit) (İkinci üniversite okuyan öğrencilerimiz için) |
103,50 TL |
2020-2021 GÜZ DÖNEMİ ÖĞRENİM ÜCRETİ (1.Taksit) (İkinci Öğretim öğrencilerimiz için) |
418,00 TL |
Ödemenizi yaptıktan sonra ders kaydınızı yapabilirsiniz. Ders kaydınızı yapmak için şu işlemleri gerçekleştiriniz.
- ubs.nevsehir.edu.tr adresinden kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yapınız. Kullanıcı adınızı (öğrenci numaranızı) öğrenci bilgi sistemindeki - ubs.nevsehir.edu.tr adresindeki - Öğrenci No Sorgula kısmından öğrenebilirsiniz. Sisteme ilk girişte şifreniz TC Kimlik numaranızdır.
- Giriş yaptıktan sonra ekranın sol üst köşesinde bulunan “Ders Ön Kayıt” sekmesine tıklayınız. Ders isimleri bulunan sayfa açılacaktır.
- Bu sayfada “Sınıfınızdan Dersler” başlığı altında zorunlu ve seçmeli ders isimleri göreceksiniz. Bu derslerin isimleri aşağıdaki tabloda görülmektedir. 2020-2021 Güz döneminde toplam dokuz (9) ders alacaksınız. Bu dersler şunlardır:
- Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 1
- Türk Dili1
- Yabancı Dil 1
- Temel Hukuk
- Davranış Bilimleri
- Yangın Güvenliği ve Tabii Afetlere Müdahale
- İlk Yardım ve Sağlık
- Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı
- Sosyal Psikoloji
Bu derslerin tamamının başlarındaki kutucuklara tıklayarak onay işareti koyunuz. Böylece derslerinizi belirlemiş olacaksınız.
- Ekranın sol tarafında (varsa resminizin altındaki bölümde), yapmış olduğunuz ders seçimleri sonucunda, “Seçilen; Sınıfınızdan: 30”, “Toplam; Sınıra Giren: 30” bilgilerini göreceksiniz. Bu bilgiler 1.sınıftan alacağınız derslerin toplam kredisinin (AKTS) 30 olduğu anlamına gelir. Ekranın bu bölümünde 30 (Otuz) rakamını gördüyseniz ders seçme işlemlerini eksiksiz yaptığınız anlamına gelir. Ekranın sağ üst köşesinde bulunan “Kaydet” butonuna basarak ders kayıt işlemini tamamlayınız. Yaptığınız seçimler danışmanınızın ekranına düşecek ve danışmanınız tarafından onaylanınca ders kayıt işlemleri kesinlik kazanmış olacaktır. Sisteme tekrar girdiğinizde “Kaydet” butonunu “silik/tıklanamaz” olarak görürseniz, bu durum ders kayıt işleminin danışmanınız tarafından onaylanmış olduğu anlamına gelir.
ÖNEMLİ BİLGİLER
- 2020 YKS Ek yerleştirme ile okulumuza yerleşen ve ön lisans öğrenimine başlamadan önce bir yıl süreli isteğe bağlı yabancı dil (İngilizce) hazırlık eğitimi almayı tercih ettiğini okula kayıt esnasında beyan etmiş olan öğrencilerimiz Ders Kayıt Haftası’nda (05-09 Ekim 2020 tarihleri arasında) bu duyuruda açıklanmış olan ders kayıt işlemlerini yapmayacaklardır. Çünkü bu öğrencilerimiz 2020-2021 Akademik Yılı’nda Üniversitemizin merkez yerleşkesinde yabancı dil eğitimi alacaklardır.
- İsteğe bağlı yabancı dil hazırlık eğitimi almayı tercih eden ve daha sonra herhangi bir sebeple bu tercihinden vazgeçmek isteyen öğrencilerimiz ile isteğe bağlı yabancı dil hazırlık eğitimi almayı tercih etmemiş olmasına rağmen daha sonra herhangi bir sebeple tercih etmek isteyen öğrencilerimiz 2020-2021 Akademik Takvimi’nde belirtilen tarihe kadar Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğüne ya da Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı’na başvurarak tercihlerini değiştirebilirler.
- 2020-2021 Akademik Yılı’nda birinci sınıfa başlayacak olan öğrencilerimizin akademik danışmanına ilişkin bilgiler aşağıdadır. Ders kayıt işlemlerinde sorun yaşayan ya da herhangi bir gerekçeyle danışman öğretim elemanına ulaşmak isteyen öğrencilerimiz aşağıdaki telefonlardan danışmanlarına ulaşabilirler.
Öğr. Gör. Betül ŞİMŞEK
0530 281 20 19
0384 511 56 76 / 26011 |
2020 yılında kayıt yaptıran Normal Öğretim 1.Sınıf Öğrencileri |
2020 yılında kayıt yaptıran İkinci Öğretim 1.Sınıf Öğrencileri |
- Öğrencilerimiz hatalı (eksik ya da fazla) ders seçiminden dolayı mağduriyetler yaşamamak için en geç “Güz Yarıyılı Ders Ekleme Çıkarma” haftasının sonunda danışmanlarıyla görüşerek ders kayıt işleminin doğruluğu konusunda sözlü olarak teyit almalıdır. Bu konudaki sorumluluk kendilerine aittir. Bu sürenin sonuna kadar yazılı olarak herhangi bir talepte bulunmamış olan öğrencilerimiz, yapılmış olan ders kaydını kabul etmiş sayılırlar.
- Öğrencilerimizin 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takvimi’ni incelemeleri ve web sitelerimiz üzerinden yapılacak duyuruları takip etmeleri yararlı olacaktır. Akademik Takvime https://www.nevsehir.edu.tr/tr/akademik-takvim adresinden ulaşılabilir.
- Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (05 Ekim 2020) itibaren bir ay içerisinde okulumuzun öğrenci işleri birimine kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.
- 2024 - 2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ara (vize) Sınav Programı
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Derslerinin Başlangıç Saati Değişikliği Hakkında
- 2024 - 2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Ders Programı
- TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B Araştırma Projeleri Destekleme Programı Başvuruları
- Kısmi Zamanlı Çalışma Başvuruları
- 2024-2025 Zorunlu Yabancı Dil I-II Dersi Muafiyet Sınavı
- Öğrenci Danışmanları
- 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYITLARINDA ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER
- Azami Süreyi Dolduran Öğrenciler İçin I. ve II. Ek Sınav Takvimi
- Tek Ders Sınav Başvurusu Kabul Edilen Öğrenci Listesi
- Tek Ders Sınav Duyurusu
- UAUSS 13. Uluslararası Avanos Uygulamalı Seramik Sempozyumu
- 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Bütünleme Sınav Programı
- Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu Mimari Dekoratif Sanatlar Programı ve Mimari Restorasyon Programı Mezuniyet Sergisi
- 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Final Sınav Programı