2020 YKS Ek Yerleştirme ile Meslek Yüksekokulumuza Yerleşen Adayların Kayıtlarına İlişkin Duyuru
Adaylar, kayıtlarını 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında yapılacaktır. Elektronik kayıtlar ise 05 – 07 Ekim 2020 tarihleri arasında yapılabilecektir. Öğrenciler, https://www.turkiye.gov.tr/ adresinden erişilen e-Devlet kapısı üzerinden, şahsen gelmelerine gerek kalmadan ve belge getirmeden yapabileceklerdir. e-Devlet üzerinden kayıt yapabilmek için gerekli olan şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimlik ibraz edilerek PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alabilmektedirler.
Süresi içinde (05 – 07 Ekim 2020) e-Devlet üzerinden kayıt yapmayan adayların kayıt yapabilmeleri için kayıt hakkı kazandıkları akademik birimlere 05 – 09 Ekim 2020 tarihleri arasında şahsen veya kanuni temsilcileri (noter onaylı vekaletname) aracılığı ile kayıt yaptırmaları gerekmektedir.
Kayıtlarla ilgili notlar :
- Şahsen kayıtlarda adayların lise diplomalarının asıllarını getirmeleri gerekmektedir.
- Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, önlisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2020 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
- Başka bir örgün programda kayıtlı olmayan birinci öğretim öğrencileri herhangi bir ücret yatırmayacaktır. İkinci öğretim ve uzaktan eğitim öğrencileri, öğrenim ücretlerini ders kayıtları sırasında 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında, Ziraat Bankası şubelerinden öğrenci numaralarını veya T.C. Kimlik numaralarını kullanarak yatıracaklar.
- Kayıt yapan öğrencilerimiz ders kayıtlarını 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında https://ubs.nevsehir.edu.tr/ adresinden yapacaktır. Öğrenci numaranızı öğrenci bilgi sistemindeki Öğrenci No Sorgula kısmından öğrenebilirsiniz. Sisteme ilk girişte şifreniz TC Kimlik numaranız olarak belirlenir.
- Üniversite, gerçeğe aykırı beyanda bulunarak kayıt yaptıran adaylar hakkında gerekli yasal işlemleri yapmaya yetkilidir. ÖSYS Kılavuzlarında yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin 19/12/2013 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
- Dört yıl veya daha fazla süreli bir yükseköğretim programını bitirmiş olanlardan askerliğini yapmamış olan adaylar 2020-YKS sonucunda herhangi bir yükseköğretim programına yerleşmeleri durumunda bu adayların kayıtları yapılacaktır. Ancak, bu durumdaki adayların askerlikleri tecil edilmiş ise askerlik tecil sürelerinin bitimine kadar kayıt hakkı kazandıkları programda eğitime devam edebilecek, tecil sürelerinin sona ermesi hâlinde askerlik erteleme haklarını kaybettiklerinden bu durumdaki adayların kayıtları dondurularak, askerlik hizmetlerini yaptıktan sonra eğitime devam edebileceklerdir.
- Elektronik kayıt öğrenci için zorunlu olmayıp isteğe bağlıdır. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrenciler 05 – 09 Ekim 2020 tarihleri arasında kayıt hakkı kazandıkları akademik birime şahsen başvurarak da kayıtlarını yaptırabileceklerdir.
- NOT: Eğitim-Öğretim süreci ile ilgili Üniversitemizin ana sayfasını takip etmeniz yararınıza olacaktır.
2020 YKS EK YERLERŞTİRME İLE MESLEK YÜKSEKOKULUMUZA KAYIT OLAN ÖĞRENCİLERİMİZİN DERS KAYITLARI HAKKINDA;
1-) Katkı Payları / Öğrenim Ücretlerinin Ödenmesi
* Katkı Paylarınızı (aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler) Öğrenim Ücretlerinizi (ikinci öğretim öğrencileri) 05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında 11 haneli T.C kimlik numaranız ile Türkiye’nin her yerindeki Ziraat Bankası şubelerinden ödeyebilirsiniz.
Bankamatik ile katkı payı/öğrenim ücreti yatıracak öğrenciler anlaşmalı üniversiteler kısmından ödeme yapmaları gerekmektedir.) Havale ile ödeme yapılmayacaktır.
Ödeme işlemini gerçekleştirdikten sonra banka görevlisinden 2 (iki) adet dekont almanız gerekmektedir. Katkı Payı/Öğrenim Ücreti dekontunu kayıt yenileme tarihleri arasında Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına veya Akademik danışmanınıza teslim etme zorunluluğunuz yoktur. Fakat oluşabilecek sorunların çözümü için dekontunuzu saklayınız.,
2-) Ders Kayıt İşlemleri
*05 - 09 Ekim 2020 tarihleri arasında Fakülte/Enstitü/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu ve hazırlık sınıfı öğrencilerinin ubs.nevsehir.edu.tr web adresinden ders kayıt işlemlerini yapmaları ve danışman onayına göndermeleri gerekmektedir.
*Ders seçiminizi ders kayıt haftasında yapmalısınız. Ayrıca, öğrenim süresini aşan normal öğretim öğrencilerimiz ve aynı anda iki farklı diploma programında kaydı öğrenciler katkı payı ücretini, ikinci öğretim öğrencilerimiz ise öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kaydını yapacaklardır.
Üniversitemize yeni kayıt olan öğrencilerimiz; Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş ve Ders Kaydı İle İlgili Video İçin Tıklayınız.
Sisteme giriş yapan birinci sınıf öğrencilerimiz, sol üst kısmında yer alan “Ders Ön Kayıt” sekmesine giriş yapacaklardır. Birinci sınıf öğrencilerimizin toplam alacağı ders kredisi 30 (AKTS) ‘ dir. Dolayısıyla “Seçilen; Sınıfınızdan:30, Toplam Sınıra Giren:30” (resminizin altındaki bölümde) bilgilerini görmeniz halinde ekranın sağ üst köşesinde bulunan kaydet sekmesine tıklayarak danışman onayına göndermeniz gerekmektedir. Danışmanınızın onayından sonra ders kayıt işlemleriniz gerçekleşmiş olacaktır.
*05 Ekim 2020 tarihi itibariyle güz yarıyılı dersleri başlayacaktır.
*Bilindiği gibi pandemi nedeniyle 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde Üniversitemizde teorik derslerin tamamı NUZEM üzerinden uzaktan eğitim yöntemiyle yapılacaktır. Uzaktan eğitim ile yapılamayacak olan uygulamalı bazı dersler ise gerekli tedbirler alınarak yüz yüze yapılacaktır. Yüz yüze yapılacak olan teorik ve uygulamalı derslere ait ders programları akademik birimlerimizin web sayfalarından duyurulacaktır.
*Uzaktan Eğitim ile gerekli olan duyurular Üniversitemiz web sayfasından yayınlanacak olup, uzaktan eğitim sistemine giriş için öğrencilerin ders kayıtlarını yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtları tamamlandığında uzaktan eğitim sistemi aktif hale gelecektir.
***Belirtilen tarihler arasında ders kaydını yapmayan öğrenciler güz dönemi için ders kaydı yapamazlar ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
** Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerimiz, yarıyıl başlangıcından (05 Ekim 2020) itibaren bir ay içerisinde kayıtlı bulunduğu akademik birime kayıt dondurmak istediğine dair dilekçe ibraz etmek zorundadır.
- 2024 - 2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ara (vize) Sınav Programı
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Derslerinin Başlangıç Saati Değişikliği Hakkında
- 2024 - 2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Ders Programı
- TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B Araştırma Projeleri Destekleme Programı Başvuruları
- Kısmi Zamanlı Çalışma Başvuruları
- 2024-2025 Zorunlu Yabancı Dil I-II Dersi Muafiyet Sınavı
- Öğrenci Danışmanları
- 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYITLARINDA ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER
- Azami Süreyi Dolduran Öğrenciler İçin I. ve II. Ek Sınav Takvimi
- Tek Ders Sınav Başvurusu Kabul Edilen Öğrenci Listesi
- Tek Ders Sınav Duyurusu
- UAUSS 13. Uluslararası Avanos Uygulamalı Seramik Sempozyumu
- 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Bütünleme Sınav Programı
- Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu Mimari Dekoratif Sanatlar Programı ve Mimari Restorasyon Programı Mezuniyet Sergisi
- 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Final Sınav Programı