2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Sonu Stajları (Yaz Stajları), öğrencilerimizin tercihine göre; ödev, proje ya da yüz yüze olarak uygulamalı olarak (öğrencinin kendisinin belirleyeceği bir kamu, özel sektör ve alanı ile ilgili benzer işletmelerde) yapılabilecektir. Stajların ödev veya isteğe göre yüz yüze yapılması durumunda yapılması gereken işlemler listesi aşağıda başlıklar halinde verilmiştir.
Önemli Not: Aşağıdaki staj yöntem ve esasları pandemi koşulları çerçevesinde oluşturulmuş olup, olası aksi ihtimallere karşı öğrencilerimizin web sitemizdeki duyuruları güncel olarak sürekli takip etmeleri, program staj koordinatörleri ile iletişim halinde olmaları, NUZEM sisteminde (https://derslik.nevsehir.edu.tr/ ) kayıtlı olan Endüstireye Dayalı Eğitim (Staj) Dersi kapsamında Program Staj Koordinatörü tarafından yapılacak duyuruları takip etmeleri önemle rica olunur.
A. STAJLARINI ÖDEV VEYA PROJE OLARAK YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN GEREKLİ BİLGİLER
Stajlarını ödev veya proje olarak gerçekleştirecek öğrencilerimiz, ödev ya da projelerini en geç 06.09.2021 tarihine kadar NUZEM sisteminde yer alan Endüstriye Dayalı Eğitim (Staj) Dersi içerisinde açılacak Staj Ödevi Duyurusu ve Başlığına yüklemeleri gerekmektedir.
Ödev konuları, ödev formatı ve ödevin nasıl yapılacağına ilişkin gerekli bildirimler en geç 24.05.2021 tarihinde staj dersini alan öğrencilerimize Program Staj Koordinatörleri tarafından NUZEM sisteminde yer alan Endüstriye Dayalı Eğitim (Staj) Dersi içerisinde duyurulacaktır. Her türlü konuda öğrencilerimizin staj ile ilgili olarak sorularını iletebilecekleri Program Staj Koordinatörleri ve koordinatörlerin mail adresleri aşağıda bölüm ve program bazında belirtilmiştir.
A.1. Mülkiyet Koruma ve Güvenlik Bölümü / Özel Güvenlik ve Koruma Programları
Staj Bilgileri
2016, 2017 ve 2018 girişli öğrenciler ile 2020 girişli birinci sınıf öğrencilerine, staj yerine sayılmak üzere, Program Staj Koordinatörü tarafından 2020-2021 bahar dönemi içerisinde ödev verilecektir. Öğrenciler staj ödevlerini Program Staj Koordinatörüne e-posta göndererek isteyeceklerdir. Staj ödevinin Program Staj Koordinatöründen e-posta yoluyla öğrenci tarafından istenmemesinin yol açabileceği sonuçlardan öğrenci sorumludur. Staj ödevleri uzaktan öğrenim sistemi (NUZEM) üzerinden veya başka bir yöntemle ayrıca duyurulmayacaktır. Ödevler 06.09.2021 tarihine kadar Program Staj Koordinatörü tarafından belirlenecek bir yöntemle (e-posta gönderimi, fiziki çıktı teslimi, posta/kargo yoluyla teslim vb.) teslim edilecektir. Öğrenciler bu konularda Program Staj Koordinatörü ile irtibat halinde olmalıdırlar. Ödevleri “olumlu/başarılı” olarak değerlendirilen öğrenciler stajlarını başarıyla tamamlamış sayılacaklardır. Belirtilen tarihe kadar ödevlerini teslim etmeyen öğrenciler kendilerine tanınmış olan bu haktan bu tarihten sonra yararlanamayacaklardır.
Staj ödevini hazırlayan öğrenciler ödevlerini sisteme yükleme, kargoyla gönderme, elden teslim etme veya e-posta gönderme yöntemlerinden birini kullanarak teslim edeceklerdir. Bu konuda Program Staj Koordinatörü ile irtibat halinde olmalıdırlar.
Bu duyuru 2019 girişli öğrencileri kapsamamaktadır. 2019 girişli öğrencilerin stajlarına ilişkin süreç 2019-2020 bahar döneminde alınmış olan karar gereğince devam etmektedir. 2019 girişli öğrenciler kendilerine verilmiş olan staj ödevlerini, daha önce ilân edilmiş olduğu üzere, 2020-2021 bahar dönemi derslerinin sona erdiği güne kadar (11 Haziran 2021 tarihine kadar) teslim edeceklerdir. Bu konuda 21.05.2020 tarihinde yapılmış olan duyuruya https://avanosmyo.nevsehir.edu.tr/tr/23536 linkinden ulaşılabilir.
Program Staj Koordinatörleri:
•2020 girişli öğrenciler için Öğr. Gör. Betül ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr)
•2020 öncesi girişli Normal Öğretim öğrencileri için Öğr. Gör. Şeyda TAVSATMAZ (seydatavsatmaz@nevsehir.edu.tr)
•2020 öncesi girişli İkinci Öğretim öğrencileri için Öğr. Gör. Fatma AÇAR (fatmaacar@nevsehir.edu.tr)
Özel Güvenlik ve Koruma programı öğrencileri stajlarını ödev vererek değil de, geleneksel yöntemlerle (bir iş yerinde yüz yüze) yapmak isterlerse, bu duyurunun “STAJLARINI UYGULAMALI OLARAK BİR İŞYERİNDE GERÇEKLEŞTİRECEK ÖĞRENCİLERİMİZ” başlıklı (B) başlığı altında yapılan açıklamaları dikkatlice incelemeli ve gerekli işlemleri yapmalıdırlar.
A.2. El Sanatları Bölümü /Mimari Dekoratif Programı
Staj Bilgileri
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde stajdan sorumlu olan öğrencilerin 2021 yaz dönemi stajlarını yapmak istedikleri takdirde koronavirüs salgınından dolayı bu stajlarını ödev veya proje ya da uygulamalı bir şekilde yapacaklardır.
Staj ödevini tamamlamış olan öğrenciler, tamamlanan ödevlerini https://derslik.nevsehir.edu.tr/ sisteminde bulunan “Endüstriye dayalı eğitim dersinde” duyurunun yapılacağı ilgili alana yüklemeleri gerekmektedir. Ödevler 06.09.2021 tarihine kadar sisteme yüklenmiş olmalıdır.
Program Staj Koordinatörü: Öğr. Gör. Şükran DOĞRU GÜRPINAR, mail: sdgurpinar@nevsehir.edu.tr
A.3. Mimarlık ve Şehir Planlama Bölümü /Mimari Restorasyon Programı
Staj Bilgileri
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde stajdan sorumlu olan öğrencilerin 2021 yaz dönemi stajlarını yapmak istedikleri takdirde koronavirüs salgınından dolayı bu stajlarını ödev, proje veya bir işyerinde aktif olarak çalışmak suretiyle yapacaklardır.
Staj ödevini tamamlamış olan öğrenciler, tamamlanan ödevlerini https://derslik.nevsehir.edu.tr/ sisteminde bulunan “Endüstriye dayalı eğitim dersinde” duyurunun yapılacağı ilgili alana yüklemeleri gerekmektedir. Ödevler 06.09.2021 tarihine kadar sisteme yüklenmiş olmalıdır.
Program Staj Koordinatörü: Öğr. Gör. Tuğçe ÇETİNKAYA KENCER, mail: tugcecetinkaya@nevsehir.edu.tr
A.4. Bitkisel ve Hayvansal Üretim Bölümü/Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programı ve Organik Tarım Programı
Staj Bilgileri
2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde stajdan sorumlu olan öğrencilerin, 2021 yaz dönemi stajlarını yapmak istedikleri takdirde koronavirüs salgını nedeniyle bu stajlarını ödev veya proje ile yapacaklardır. Bu dönem içerisinde staj ödevi "Staj Ödevi Hazırlama Kılavuzu'na" göre yapılacaktır. Staj Ödevi Hazırlama Klavuzu öğrencilerimize en geç 24.05.2021 tarihinde kadar NUZEM sisteminde bulunan Endüstriye Dayalı Eğitim Dersi içerisinde program staj koordinatörü tarafından duyurulacaktır. Staj ödevini tamamlamış olan öğrenciler, tamamlanan ödevlerini https://derslik.nevsehir.edu.tr/ sisteminde bulunan Endüstriye dayalı eğitim dersinde duyurunun yapılacağı ilgili alana yüklemeleri gerekmektedir. Ödevler 06.09.2021 tarihine kadar yüklenmiş olmalıdır.
Organik Tarım ve Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Programlarının Staj Koordinatörü: Öğr. Gör. M. Suat BİRECİKLİGİL, mail: suatbirecikligil@nevsehir.edu.tr
*Stajını Ödev-Proje Olarak Yapacak Öğrenciler İçin Gerekli Olan İşlemleri Takvimi
Staj ödevini/projesini tamamlamış olan tüm öğrencilerin bu ödevlerini/projelerini her bir bölümün önerdiği yukarıdaki yöntemlerden birisini tercih ederek en geç 6 Eylül 2021 tarihine kadar göndermeleri gerekmektedir.
**Belirtilen tarihten sonra gelen ödev/proje staj olarak kabul edilmeyecektir.
B. STAJLARINI UYGULAMALI OLARAK BİR İŞYERİNDE GERÇEKLEŞTİRECEK ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN GEREKLİ BİLGİLER
Stajını uygulamalı olarak yapmak isteyen öğrencilerimizin aşağıdaki dilekçeyi doldurarak ıslak imzalı olarak aşağıdaki Çizelge 1.’de bulunan, gerekli staj başvuru evrakları ile birlikte 17.05.2021-11.06.2021 tarihleri arasında Avanos Meslek Yüksek Okulu Öğrenci İşleri birimine şahsen getirmeleri gerekmektedir.
Dilekçe için TIKLAYINIZ. (Doldurulacak olan bu dilekçe, stajlarını aktif olarak bir yerde çalışarak gerçekleştirmeyi tercih eden öğrencilerimizin staj başvurusu için getirecekleri evrakların arasında mutlaka olmalıdır, aksi halde staj başvuruları kabul edilmeyecektir.
Stajlarını uygulamalı olarak bir işyerinde gerçekleştirecek öğrencilerimiz aşağıdaki Staj İş Akışı ve Staj Takvimini takip edeceklerdir. Öğrencilerimiz stajlarını aşağıdaki “Staj Dönemleri” tablosunda belirtilen dönemlerden birisini seçerek, seçtikleri dönemin tarihleri aralığında yapabilirler. Staj süresi 30 (otuz) iş günüdür. Staj başlangıç ve bitiş tarihleri hafta içi günler (Cumartesi ve Pazar hariç) esas alınarak belirlenmiştir (Çizelge 1 ve 2).
Avanos Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin stajları Avanos Meslek Yüksekokulu Staj Yönergesi’ne göre yürütülür. Yönergeye https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/1ccb345d8325130f07d52c094863f8ad/avanos_staj-yonergesi.pdf adresinden ulaşılabilir.
Öğrencinin stajının onaylanabilmesi (mezuniyeti için uygun kabul edilebilmesi) için aşağıdaki işlemlerin eksiksiz şekilde yerine getirilmiş olması gereklidir. Yönerge gereğince, Staj Dosyası’nı süresi içinde (ilân edilen zamanda) teslim etmeyen öğrenciler, stajlarını tamamlamış bile olsalar, staj yapmamış sayılırlar.
-Öncelikle öğrenci stajını yüz yüze yapmak istediğine dair dilekçenin çıktısını (yukarıda dilekçe örneği paylaşılmıştır) alır ve gerekli yerleri doldurduktan sonra ıslak imzalı olarak imzalar. Gerekli olan ve ilgili kişi ve kurumlarca doldurulması gereken diğer evrakları, (aşağıda kırmızı-büyük harfler ile yazılı olan) yazıların üzerine tıklayarak cihazlarınıza indirebilirsiniz.
-Daha sonra STAJ EVRAKI linkinden ilgili evraklar çıktı alınır.
-Alınan çıktılar öncelikle Öğrenci İşleri'ne getirilerek onaylanır.
-Öğrenci; Öğrenci İşleri tarafından onaylanan evrağın ilgili bölümlerini Program Staj Koordinatörüne ve Bölüm Başkanına başvurarak imzalatır.
-Staj evrakı içerisindeki 1, 2, 3. sayfalarda bulunan EK:1 STAJ BAŞVURU FORMU;
*Birinci Bölüm Öğrenci tarafından doldurarak staj yapacağı kurum/kuruluşa başvuru yapar,
*İkinci Bölüm İşyeri tarafından (İşyeri Onayı bölümünü) eksiksiz doldurup mühür/kaşe basmak ve imzalamak suretiyle onaylayarak öğrenciye teslim eder.
*Öğrenci, 3 (üç) adet Staj Başvuru Formu ile 1 (bir) adet Sigorta Bildirge Formu’nu Program Staj Koordinatörü’ne ilân edilen zaman periyodunda teslim eder. Staj Başvuru Formu, Sigorta Bildirge Formu, Staj Sözleşmesi Formu'nu Program Staj Koordinatörü’ne 17.05.2021 - 11.06.2021 tarihleri arasında teslim etmeyen öğrenciler stajlarına başlayamazlar.
4) 4. Sayfada ki EK:2 SİGORTA BİLDİRGE FORMU; Öğrenci, Sigorta Bildirge Formu’nu herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) onaylatır.
5) 5. Sayfada ki EK:3 ZORUNLU STAJ BELGESİ; Şayet kurum/kuruluş öğrenciden stajın zorunluluğuna ilişkin okul onaylı bir belge talep ederse, öğrenci Zorunlu Staj Belgesi’ni kurum/kuruluşa teslim eder.
6) 6-11. sayfalar da yer alan (Herbiri 2 sayfa, 3 Nüsha) EK:4 STAJ SÖZLEŞMESİ FORMU; İşyeri tarafından doldurularak, 1 nüsha işyerinde, 1 nüsha Meslek Yüksekokulunda, 1 nüsha öğrencide kalacak şekilde iletilir.
7) 16, 17 ve 18. sayfalar işyeri tarafından ilgili alanlar doldurulacaktır.
8) 19, 20 ve 21. sayfalar öğrenci tarafından doldurulacaktır.
9) 20. sayfada ki Günlük Sayfa olan “Çalışma Konusu” başlıklı sayfa istenildiği zaman web sayfasından temin edilir.
Çizelge 1. Staj İş Akışı ve Staj Takvimi
İŞLEM |
AÇIKLAMA |
TARİH ARALIĞI |
Staj yapacak öğrenci; yukarıda belirtilen evrakların çıktılarınıa alır. Ayrıca öğrenci, stajı yüz yüze bir işyerinde yapacağına dair başvuru dilekçesinin de çıktısı alınarak, öğrenci tarafından ıslak imzalı olarak aşağıdaki takvime göre Avanos Meslek Yüksekokulu öğrenci işlerine şahsen getirir. ÖĞRENCİLERİMİZİN EVRAKLARINI ŞAHSEN OKULUMUZA GETİRMEDEN 1-2 GÜN ÖNCE, GELİŞ TARİH VE ZAMANLARINI PROGRAM STAJ KOORDİNATÖRLERİNE BİLGİ AMAÇLI MAİL GÖNDERMELERİ VE ÖĞRENCİNİN OKULUMUZA GELMEDEN ÖNCE STAJ EVRAKLARININ ÖN KONTROLÜNÜ YAPARAK (ÖN KONTROL: NUZEM SİSTEMİNDEKİ ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) DERSİ İÇERİSİNDE PROGRAM STAJ KOORDİNATÖRÜ VE ÖĞRENCİLERLE PLANLANACAK ÇEVRİMİÇİ BİR TOPLANTI İLE VEYA ÖĞRENCİNİN EVRAKLARI TARATARAK PROGRAM STAJ KOORDİNATÖRÜNE MAİL OLARAK GÖNDERMESİ SURETİYLE (İZLENECEK YÖNTEM ÖĞRENCİ VE PROGRAM STAJ KOORDİNATÖRÜNÜN İLETİŞİMİ İLE KARAR VERİLEBİLİR) OKULUMUZA GETİRMELERİ RİCA OLUNUR. |
||
Staj Başvuru Formu (3 adet) ile Sigorta Bildirge Formu’nun (1 adet) Hazırlanması ve Teslim Edilmesi Staj Başvuru Formu’nun Teslim Alınması |
1) Alınan çıktılar öncelikle Öğrenci İşleri’ne getirilerek onaylanır. 2) Öğrenci; Öğrenci İşleri tarafından onaylanan evrağın Program Staj Koordinatörüne ve Bölüm Başkanına başvurarak ilgili bölümlerini imzalatır. 3) Staj evrakı içerisinde ki 1, 2, 3. sayfalarda ki EK:1 STAJ BAŞVURU FORMU; *Birinci Bölüm Öğrenci Tarafından doldurarak staj yapacağı kurum/kuruluşa başvuru yapar, *İkinci Bölüm İşyeri Tarafından (İşyeri Onayı bölümünü) eksiksiz doldurup mühür/kaşe basmak ve imzalamak suretiyle onaylayarak öğrenciye teslim eder. *Öğrenci, 3 (üç) adet Staj Başvuru Formu ile 1 (bir) adet Sigorta Bildirge Formu’nu Program Staj Koordinatörü’ne ilân edilen zaman periyodunda teslim eder. 4) 4. Sayfada ki EK:2 SİGORTA BİLDİRGE FORMU; Öğrenci, Sigorta Bildirge Formu’nu herhangi bir Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) onaylatır. 5) 5. Sayfada ki EK:3 ZORUNLU STAJ BELGESİ; Şayet kurum/kuruluş öğrenciden stajın zorunluluğuna ilişkin okul onaylı bir belge talep ederse, öğrenci Zorunlu Staj Belgesi’ni kurum/kuruluşa teslim eder. 6) 6-11. sayfalar da yer alan (Herbiri 2 sayfa, 3 Nüsha) EK:4 STAJ SÖZLEŞMESİ FORMU; İşyeri tarafından doldurularak, 1 nüsha işyerinde, 1 nüsha Meslek Yüksekokulunda, 1 nüsha öğrencide kalacak şekilde iletilir. Öğrenci, Staj Başvuru Formu’nun imzalı ve onaylı 2 (iki) nüshasını Program Staj Koordinatörü’nden ilân edilen zaman periyodunda elden teslim alır. Avanos Meslek Yüksekokulu öğrenci işlerine, şahsen staj belgelerinin ilgi bölümlerini imzalatmak için gelecek öğrencilerimizin, staj başvurusu esnasında EK-1, EK-2, EK-3ve EK-4 bulunan bilgilerini doldurmuş halde, başvuru dilekçesini de ıslak imzalı olarak doldurmuş halde 17.05.2021-11.06.2021 tarihleri arasında şahsen gelmesi gerekmektedir. |
17.05.2021 - 11.06.2021 tarihleri arasında |
Mezun Durumdaki Öğrencilerin Staj Dosyasının Teslim Edilmesi |
Stajını tamamlamış olan öğrenci, Staj Dosyası’nı (eksiksiz şekilde doldurulmuş Staj Evrakları ile kapalı ve imzalı zarf içerisindeki Ek-5 İşyeri Değerlendirme Formu’nu (Staj Evrakı içerisinde bulunmaktadır) Program Staj Koordinatörü’ne kargo ile göndererek teslim eder. |
Staj tamamlandıktan sonra, Staj bitiş tarihinden itibaren 15 gün içerisinde. |
Çizelge 2. Staj Başlangıç ve Bitiş Tarihleri
STAJ DÖNEMLERİ |
||
DÖNEM |
BAŞLANGIÇ TARİHİ |
BİTİŞ TARİHİ |
1. |
28.06.2021 |
16.08.2021 |
2. |
5.07.2021 |
23.08.2021 |
3. |
12.07.2021 |
31.08.2021 |
4. |
26.07.2021 |
06.09.2021 |
Öğrencilerimiz, staj tarihleri olarak Çizelge 2'de bulunan kendilerine ve staj yerine uygun olan herhangi dönemi staj başvuru evraklarında belirterek seçebilirler.
Not: Staj yeri bulma, öğrencilerin sorumluluğundadır. Kargo ile ilgili gönderimlerin takibi ve ulaştırılması öğrencilerimizin sorumluğundadır. Kargo gönderileriniz için adres bilgileri aşağıda verilmiştir.
Adres: T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Avanos Meslek Yüksekokulu, Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. No: 49 PK:50500, AVANOS – NEVŞEHİR.
Tel: 0 384 511 56 76
Faks: 0 384 511 56 77
- 2024 - 2025 Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Ara (vize) Sınav Programı
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı Derslerinin Başlangıç Saati Değişikliği Hakkında
- 2024 - 2025 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi Ders Programı
- TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B Araştırma Projeleri Destekleme Programı Başvuruları
- Kısmi Zamanlı Çalışma Başvuruları
- 2024-2025 Zorunlu Yabancı Dil I-II Dersi Muafiyet Sınavı
- Öğrenci Danışmanları
- 2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI DERS KAYITLARINDA ÖĞRENCİLERİN YAPMASI GEREKEN İŞLEMLER
- Azami Süreyi Dolduran Öğrenciler İçin I. ve II. Ek Sınav Takvimi
- Tek Ders Sınav Başvurusu Kabul Edilen Öğrenci Listesi
- Tek Ders Sınav Duyurusu
- UAUSS 13. Uluslararası Avanos Uygulamalı Seramik Sempozyumu
- 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Bütünleme Sınav Programı
- Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu Mimari Dekoratif Sanatlar Programı ve Mimari Restorasyon Programı Mezuniyet Sergisi
- 2023 - 2024 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Final Sınav Programı